Vad händer nu?

24.03.2019

Dag 14 på Wright streak med i snitt minst 500 ord om dagen. Det håller än!

Den deadline som jag satt upp för att ha texten färdigskriven och börja med första redigeringsrundan närmar sig med stormsteg. Datumet som jag valde är Valborg då det är drakens födelsedag. Manuset är i stort sätt färdigt redan nu men det är en del bryggor och mellanstick som behöver skrivas färdigt. Chanserna att få allt i första utkastet klart innan valborg känns just nu som 100%.

I skrivandets stund är klockan 04:05. Vad gör man inte för att få manuset klart? Det är inte för att det plötsligt kommer massa inspiration så här mitt i natten. Snarast att jag ändå har vaknat och är vad draken skulle kalla "asgamsförkyld" med inslag av "Fornegyptisk huvudvärk" (dvs huvudvärk modell hjärnan hotar att rinna ut genom näsborrarna). 

Att skriva på ett bokmanus är mycket mer perspiration än inspiration. Precis som i artistbranschen, som jag tillhört i snart 12 år, så är det 80% av framgången att vara där man ska och göra det man ska. Bara 20% är talang, det där lilla extra. Men det spelar ingen roll hur duktig du är om du inte gör det du ska när du ska. Möjligtvis undantaget om du är en världsstjärna. Men tills dess är det bara att jobba på som gäller. 

Med vanlig väsning /Flamma
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång